קורות חיים בית הספר:
בשנת 2020 פנו להנהלת ״גן אלונה״ (לשעבר) הורי גן החובה בבקשה לבדוק איך והאם ניתן להמשיך את גישת החינוך שלנו גם כבית ספר יסודי.
ליעד לביא שאז היה מנהל גני הילדים החליט לחקור ולבדוק את הנושא לעומק.
לאחר שליעד פנה לכל גורמי המקצוע הרלוונטיים ובדק את הנושא לעומק הוא הבין שזה לא כל כך פשוט וכל ההמלצות שקיבל היו ״לא כדאי להתעסק בזה״ ״המון עבודה ואין בזה רווחיות״ ״אף רשות לא תאשר בית ספר פרטי״ וכן הלאה… ואכן היה מעט חשש. אך דבר אחד עמד בין החשש לתקווה, הרצון והצורך של הילדים להמשיך את הדרך שאנו מאמינים בה.
״במונטסורי אנחנו מלמדים את הילד להאמין בדרך שלו ולא משנה מה אחרים חושבים, ואם ננסה נצליח״ את זה אמר ליעד לכל אדם שעמד בדרך ואפילו להורים שקצת חששו שבסוף לא נצליח.
במהלך הגשת הבקשה ליעד שלח צוות מורים להדרכות והכשרות ואפילו התחיל לחפש מבנה ליום שנאלץ לעבור אם נגדל.
לאחר כשנה, בית הספר קיבל אישור ממשרד החינוך להיות מוסד מוכר שאינו רשמי.
ומאז אנחנו מצמיחים בכל שנה עוד דור של ילדים שזוכים להיות חלק מהמשפחה שלנו וגישת הלמידה שלנו.

כיתות בית הספר:
בבית הספר כיום (שנת תשפ״ד) לומדים כ-70 תלמידים שרובם גדלו בקריית

החינוך כבר מגיל שנתיים ואפילו 9 חודשים.
כיתת מאדים: תלמידי ג׳ – ד׳
כיתת צדק: תלמידי א׳ – ב׳

כיתת שבתאי: א׳ – ב׳

הרכב גילאי הכיתות בבית ספר מונטסורי:
בבית ספר מונטסורי אנו משלבים בכל כיתה שלושה תלתלונים כלומר
(א׳ – ב׳ – ג׳) (ד׳ – ה׳ – ו׳) (ז׳ – ח׳ – ט׳)
לשילוב הגילאים יש מספר מטרות:
1. כל תלמיד יוכל ללמוד בקצב האישי שלו מבלי שירגיש הוא פחות או יותר מהרמה הכיתתית
2. תלמיד בוגר יכול ללוות תלמיד צעיר ולתת לו תחושת ביטחון חיובית

סימולציה של סדר יום רגיל:
07:00 הכנת הסביבה וזמן תרגול
08:30 מפגש בוקר והצגת מטרות למהלך היום
08:50 מעגל למידה
13:00 מפגש סיכום מעגל למידה
13:30 זמן חצר
14:00 ארוחת צהריים בחדר האוכל
14:30 זמן קריאה
15:00 מעגל למידה שני
16:00 זמן חצר

אופן הלמידה בכיתה:
מהי למידה בעצם?
פעמים רבות אנו נוטים לחשוב שלמידה היא חשבון, שפה וכד׳. הגיוני, כך לימדו אותנו.
אבל למידה נמצאת איתנו בכל רגע, היא בעצם כל דבר שקורה בסביבה של הילד.

מקצועות ליבה:
בבית הספר מונטסורי אנו מאמינים שהאדם זקוק להשכיל וללמוד בכל זמן ולפי היכולות שלו כשתפקיד המדריכה לזהות את תחומי העניין של כל תלמיד ולמצוא עבורו חומר שמצד אחד יאתגר אותו ומצד שני עונה על היכולות שלו.

כשכל תלמיד לומד בבדרך הזו הוא ממש את הפוטנציאל האישי שלו בכל רגע נתון.    
המורה מזמינה את התלמידים לקבוצות הקניה קטנות ובהם היא מראה להם איך ניתן להשתמש באביזרי הלימוד, לאחר ההקניה התלמידים מציעים רעיונות איך ניתן לתרגל את הלמידה לאחר ההקניה.
ברגע שהוחלטה העבודה העוקבת, התלמיד מכניס ליומן האישי שלו את העבודה ומתי הוא צריך לסיים אותה. ככה התלמיד זוכה לפתח את יכולת העמידה בזמנים ולנהל את הזמן בעצמו.

כישורי חיים:
הכיתה בנויה בצורה שמאפשר לתלמידים לנוע בה בכל רגע נתון וליצור שיח משותף עם שאר התלמידים והצוות, דבר זה מקנה לתלמידים ערכים והרגלים חברתיים ויוצר מענה ריגשי וחברתי גבוה ושיתוף פעולה בין הילדים.

בתוך הכיתה יש מזנון עם ארוחת הבוקר אותה מכינים ומגשים התלמיד בעצמם ולאחר מכן דואגים לניקיון הסביבה והכלים.
חווית ההכנה של ארוחת בוקר נותנת לתלמידים את תחושת האחריות ומקנה להם הרגילים לכישורי החיים.
בנוסף התלמידים אחראים על ניקיון הכיתה ומלאי החומרים.

״משחק הוא הדרך של הילדים ללמוד את מה שלא ניתן ללמד אותם״

מריה מונטסורי